A napraforgók családjába tartozik. Két, két és fél méter magasra is megnő. Régebben a szegények
eledelének tartották, mert igen csak igénytelen növény, nehéz körülmények között is jól terem.


Tápértéke

A csicsókagumónak magas a rost tartalma (burgonyánál 5-6-szor nagyobb), mely főleg inulinból áll. Nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, de emellett kalcium, magnézium, foszfor és cink ásványianyag-tartalma sem elhanyagolható. A provitaminok közül tartalmaz béta-karotint, a vitaminok közül B1-, B2-, B3-vitamint (niacint) és C-vitamint. Számos esszenciális, nélkülözhetetlen aminosav található benne.

 

Élettani hatások

Régen a csicsóka értéke abban volt, hogy a téli egyhangú étrendet nyers táplálékkal színezte. Nemcsak a változatosságot biztosította, de elősegítette a belek salaktalanítását is. A csicsóka kiváló természetes prebiotikum. Ma fogyasztása azoknak ajánlatos, akik súlyfelesleggel küzdenek. Mivel kalória értéke alacsony, ásványi tartalma magas, nagyszerű segítség a fogyókúrához. Cukorbetegeknek ajánlott a fogyasztása, a vércukor stabilizálásában segít. Kitűnő krónikus fáradtság ellen is. Az izomteljesítményt a csicsókalé fogyasztása nagymértékben javítja. Fokozottabb triglicerid képződést segítő hatása a vér szabad zsírsav tartalmának csökkenésével jár együtt. Ez a szív- és érrendszeri  betegségek megelőzésében fontos.
A népgyógyászat szerint a rendszeres csicsókafogyasztással csökkenthető a vér húgysavszintje, valamint a túltáplálkozásból eredő elhízás, vesekő, köszvény, magas vérnyomás és szívkoszorúér-betegségek.

 

Információ és tanácsadás:

Dr. Kopócsi Andrea

(20) 928-4425